لطفا چند ثانیه صبر کنید

close

متغیر ها در جاوا

به نام خدا

دراین جلسه ما قصد دارم در مورد متغییر ها بحث کنیم برای شروع باید به این بپردازیم که متغییر چیست ؟ راحت به شما بگوییم به ازای هر مقداری که در برنامه ما اجرا می شود به همان مقدار در حافظه فضا اشغال می شود.

به بیان بهتر یعنی اینکه ما یک سینی (رم) داریم و در آن سینی چند کاسه (متغییر) مخصوص وجود دارد (مثلا کاسه آش و حلیم و…) در یک ظرف فقط می توانیم آش (مقادیر داده عددی صحیح) در یک سینی مثلا می توانیم حلیم (کاراکتر) بریزیم. این تعریف راحت رم بود. اگر هم کمی گیج شدید بعدا خودتان به آن می رسید اصلا نگران نشوید.

ما در لیست زیر چند نوع از متغییر های زبان برنامه نویسی جاوا و نوع ورودی های آن را برای شما نوشته ایم و در نهاید برای آن ها ما چند مثال می زنیم

نوع ورودیمتغییر
یک کاراکتر مثلا ‘c’Char
یک آرایه از کاراکتر ها که به آن رشته میگویند
مثلا “Salam”
String
True یا FalseBoolean
اعداد صحیح کوچک تر از 127byte
اعداد صحیح بزرگlong
اعداد صحیح عادیint
اعداد اعشاریfloat
اعداد بزرگ اعشاریdouble

توجه داشته باشید که لیست بالا همه متغییر های جاوا نیست فقط متغییر های پرکار برد در جاوا می باشد.متغییر های دیگر مثل short هم وجود دارد که چون کم کاربرد است ما در لیست بالا از آن را ذکر نکرده ایم

در تصویر زیر ما چند نوع متغییر را تعریف کرده ایم و به آن ها مقدار داده ایم و در نهایت آن ها را چاپ کرده ایم

انوع مقدار دهی به متغییر ها

ما در زبان برنامه نویسی جاوا چند نوع روش مقدار دهی به متغییر ها را داریم

روش اول
ما میتوانیم مثل مثال زیر در زمان تعریف متغییر به آن مقدار دهیم

روش دوم
ما می توانیم متغییر خود را تعریف کنیم و به آن مقدار ندهیم و بدا در جای دیگر برنامه به آن مقدار دهیم مثل مثال زیر

روش سوم
ما می توانیم چند نوع متغییر را هم زمان مقدار دهی کنیم مانند مثال زیر

توجه داشته باشید که روش های زیادی برای مقدار دهی به متغییر ها در جاوا وجود دارد که این سه مثال سه نمونه پر کاربرد آن می باشد

دوستان توجه داشته باشید که ما در این وب سایت به این دلیل از تایپ کردن کد استفاده نمی کنیم که شما برای آموزش مجبور به نوشتن کد شوید و کد را از این سایت کپی نکنید باتشکر

کلاس در جاوا

به نام خدا در این بخش از آموزش جاوا قصد داریم به کلاس ها در جاوا بپردازیم همان طوری که می دانید در برنامه نویسی هرچه قدر برنامه پیشرفت می کند پیچیده نیز می شود. برای کنترل این پیچیدگی ها از کلاس ها و شی گرایی استفاده می کنیم برای ساخت یک کلاس می توانید […]

بیشتر

بروزرسانی رابط کاربری One UI 2.1 در هفته جاری برای گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ عرضه می‌شود

مدتی پیش مشخص شد که سامسونگ قصد دارد تا در خرداد ماه سال جاری بروزرسانی One UI 2.1 را برای کاربران گوشی‌های گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 منتشر کند اما روز دقیق انتشار آن مشخص نشده بود. حال به گفته یکی از ناظرین انجمن‌های سامسونگ، این شرکت قصد دارد تا در هفته جاری […]

بیشتر

شیائومی به دنبال عرضه گوشی هوشمند با حافظه رم 16 گیگابایتی است

این روزها شاهد افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های موبایل هستیم به طوری که کیفیت گرافیکی بازی‌های عرضه شده بر روی موبایل‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. در این بین شرکت‌ها علاوه بر قدرت پردازشی، حجم حافظه رم را گوشی‌های هوشمند را افزایش داده‌اند و گفته می‌شود که شرکت محبوب شیائومی به دنبال عرضه گوشی هوشمند با حافظه […]

بیشتر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جزئیات



نویسنده rezafta
تاریخ انتشار 04-29-20
تعداد بازدید 36 بازدید
زمان تقریبی مطالعه دقیقه 10
از شاخه آموزش جاوا